Etiketter

måndag 10 februari 2014

Mental träning: egna erfarenheter


Jag tycker att mental träning är väldigt viktigt på grund av att det är det mentala som styr allting som vi gör och hur vi ska röra oss och genomföra olika fysiska aktiviter. Jag personligen har använt mig av mental träning och jag har märkt att jag har fått mycket bättre resultat än om jag inte skulle ha använt mig av mental träning. Till exempel inom brädsport är det viktigt att man har planerat ut i sitt huvud hur man ska göra någonting, som ett trick. Eftersom allting går så snabbt måste man ha planerat i förväg i huvudet hur man ska genomföra det man ska göra. Det är också viktigt att man tänker på riskerna som kan förekomma så att man kan veta hur man skulle hantera det om man skulle komma i en sådan situation. Det är en speciell situation som jag tänker på när jag säger att jag har använt mig av metal träning. En gång när jag åkte downhill med min longboard då jag fick jättehög fart och min bräda började vobbla. Jag tänkte först i mitt huvud: å nej, jag kommer att krascha! men sedan tänkte jag bara: nej bara ta det lugnt och jag bara såg i mitt huvud hur brädan slutade vobbla och jag fick tillbaka kontrollen över brädan. Jag tycker att mental träning är viktigt och att det är bra och leder till bättre resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar