Etiketter

torsdag 19 september 2013

Idrottsuppgift v.38

  1. Vi har arbetat med röra sig allsidigt i olika fysiska sammanhang när vi har lekt olika lekar som t.ex. CTF, (capture the flag) skeppsbrottet och när vi har hoppat höjdhopp samt hoppat eller tagit oss förbi andra hinder som plintar, balansgång och armgångs hinder. Vi har också jobbat med att planera olika friluftsaktiviteter som vandring med övernattning eller kanotpaddling. När vi gjorde detta skulle vi också tänka på risker som skulle kunna förekomma under en sådan aktivitet. Det är ett annat syfte med idrott.
  2. Det finns också delar inom det centrala innehållet som vi inte har arbetat med så mycket än. Det är bl.a kulturella traditioner I samband med friluftsliv och utevistelse, Hur individens val av idrotter och andra fysiska aktiviteter påverkas av olika faktorer, till exempel av kön.
  3. Några saker som jag behöver arbeta mera på är alla teoretiska uppgifter som konditionsdagboken o.s.v. Jag borde också börja sikta högre än vad jag gör i nuläget.


Några områden som jag hade velat vara med och planera, leda o.s.v hade varit motorik-redskap, spel och lekar. Jag hade också velat vara med och planera uteaktiviteter samt styrketräning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar