Etiketter

söndag 18 november 2012

Idrotts lektion: skidskytte och höjdhopp

Skidskytte: Under denna idrotts lektion jobbade vi med att förbättra vår uthållighet och koncentration. Det gjorde vi  genom att vi sprang flera varv runt fyra olika koner och sedan skulle vi kasta ärtpåsar in i uppochner vända plitar. Eftersom att vi sprang runt konerna ökade vår puls som sedan påfrestade vår koncentration vilket gjorde det svårare att träffa. Jag tyckte att det var kul för att man fick en liten utmaning, att först springa och sendan försöka kasta ärtpåsar i en plint och göra detta så snabbt som mögligt p.g.a att det finns olika lag som tävlar mot varandra. Det här förbättrade min koncentrations förmåga under stressiga förhållanden.

Höjdhopp: Under denna lektion så jobbade vi med explosivitet och spänst. Genom att vi sprang en kort sträcka till hindret för att sedan hoppa över det med all vår kraft väldigt intensivt. På så sätt tränade vi dessa olika områden. Jag tycker att det var roligt med höjdhopp. Jag tränade min spänst och jag tänjde på mina gränser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar